יום שני, 8 בספטמבר 2008

שלושת הטעויות הנפוצות ביותר בשיווק רשתי

האם שאלתם את עצמכם מדוע כ 70 % מהמפיצים שלכם עוזבים את העסק עוד לפני שהתחילו אותו ?
מדוע עוד כ 20% יפרשו עוד לפני השנה הראשונה ?
מדוע בעצם רק 1-5 % באמת מרוויחים כסף גדול בתעשייה שלנו ?

אם המספרים קצת מבהילים אתכם, אז הרשו לי להרגיע אתכם. בכל תעשייה המספרים דומים !!!
תמיד רק חלק קטן מן האנשים מרוויח את רב הכסף, זה נכון גם לגבי עו"ד , מסעדנים, אנשי נדל"ן, אנשי בידור ובמה, ספורטאים ועוד כהנה וכהנה.

נשאלת השאלה כיצד אנו , המרשתים שבחרו כדרך חיים לעסוק בשיווק רשתי, נכנסים לאותה קטגוריה של מצליחנים בתחום, הרי זו הסיבה שהצטרפנו לתעשייה מלכתחילה !
כיצד אנו המקצוענים מעלים את אחוזי ההצלחה שלנו ושל המפיצים שלנו ?
איך לעזאזל, (וסליחה על הביטוי, הוא הגיע מכיוון שכל מרשת חווה תסכול מסוים בדרך להצלחה)
אנו עושים את זה מהר יותר, ומגיעים למיצוי תכנית התגמול בחברה בה אנו פועלים ?

הנה חלק מן התשובות :

חזק, התמדה, הקרבה ,שאיפה לוהטת , על כל אלה שמענו הרבה והשכלנו כבר להפנים ! WHY
בתור מקצוענים בשיווק רשתי עלינו להבין וליישם את הפעולות היום-יומיות ע"מ לייצר הצלחה !

אך אם נדע מאלו מהמורות עלינו להיזהר בדרך , וממה להזהיר את המפיצים החדשים שלנו, החיים בתור מרשתים ישתדרגו ועימם אחוזי ההצלחה בעסק !

לאחר שנים של ניסיון בתחום, אין ספור הדרכות , ורעיונות שערכתי עם מרשתים מקצוענים, אני מביא לפניכם את שלושת הטעויות הנפוצות ביותר בתחום (במיוחד של מפיצים בשנתם הראשונה) ולעיתים גם של מפיצים ותיקים !

טעות ראשונה : יצירת מגע – חוק המספרים

לרב המרשתים בעיקר בתחילת הדרך יש הערכה לקויה לגבי מספר האנשים שאיתם יש צורך לדבר ולחשוף להזדמנות ולמוצרים.
רב המרשתים אינם פועלים לפי ההנחיות ( רשימת ה-108 ) ומסתפקים בפניה ל 20- 40 איש מאותה הרשימה, מה שכמובן מוביל מבחינה סטטיסטית לחוסר הצלחה !
בזה הם מסכמים את הניסיון שלהם בתחום ומכאן הדרך קצרה להאשמה של הגורמים החיצוניים .
אתם יודעים : לא עזרו לי, החברה לא טובה, המוצר לא עובד.
הכול, למעט הסתכלות על עצמם ודרך הפעולה שלהם.

אך האמת היא שתעשיית השיווק הרשתי הינה תעשייה שבכדי להצליח בה על אדם לדעת לשווק !
לרב המפיצים אין מושג כיצד לשווק את עצמם ואת המוצרים שלהם !

כיום נולד דור חדש של מרשתים.

ההתפתחות של האינטרנט הביאה אותנו ליתרון עצום שלא היה קיים בשנותיה הראשונות של התעשייה.
היום אנו יכולים לחשוף אין ספור של מועמדים אלינו ואל ההזדמנות שלנו בעזרת האינטרנט.
אך גם כאן נדרשת מקצוענות !.

הימים של אתרים משוכפלים(אותו אתר לכולם) שנותנים מידע יבש על החברה שלכם,המוצר וההזדמנות
כמעט וחלפו מן העולם .
כיום ברשת אנשים לומדים כיצד למתג את עצמם ואת הערך המוסף שאותו הם מביאים למועמד או ללקוח. התחום נקרא ווב 2 ובימים אלה ממש כובש בסערה את עולם השיווק האינטרנטי.

אז למה אני מספר לכם על כך ?

מבחינת כל מה שקשור ליצירת מגע האפשרויות הן בלתי מוגבלות !
עד כמה הייתם רוצים שאנשים ישאלו אתכם מה אתם עושים ? איך אתם עושים את זה ?
עד כמה הייתם רוצים שעשרות ומאות של מועמדים יחשפו אליכם בלחיצת כפתור ?

שאף אחד לא יבין אותי לא נכון , ללא ספק אין כמו המגע האנושי וההתקשרות האישית ,אחרי הכול אנו בעסק של אנשים.
אך שיטה זו מספקת לנו, ולמפיצים שלנו "קיצור דרך" אמיתי להצלחה.
המשחק בחוק המספרים נהיה הרבה יותר אפקטיבי ומהיר.
איזו תקופה מרתקת לרשת בה, אשרינו !!

בלינק הבא צירפתי לכם סדרת סרטוני וידאו שמסבירה על התחום
בהצלחה !http://asaf.magneticsponsoringonline.com



טעות שנייה – התלמיד הנצחי

הגורם השני לחוסר הצלחה של רב המרשתים הוא פשוט.
מכיוון שרב המפיצים החדשים באים אם הרגליהם הישנים לתעשייה, ומתקשים להרפות ממה שלמדו וספגו עד היום בחייהם, לוקח להם זמן ליישם ולצאת לפעולה.

רובנו מעדיפים להיות מלומדים ומשכילים כאשר אנו מדברים על תחום מסוים.
הראיה שלנו היא " כיצד יתפסו אותנו, האם נראה מקצוענים ? , האם ירגישו שאני חדש בזה ?
בכל מקרה נטיית המפיצים החדשים היא לשבת וללמוד !.

כמובן ,למידה היא חשובה וקריטית בכל תחום, אך העסק שלנו יצמח ויגדל רק כאשר נצא לפעולה מאסיבית

ולכן :

1. זוהי בדיוק הסיבה בגינה יש לנו חונך, תפקידו לעזור לנו בלימוד שיטת העבודה ע"י דוגמא אישית.
זכרו :תוצאות יגיעו רק כשנתחיל לפעול בחוק המספרים ולחשוף כמויות מאסיביות של אנשים לעסק
ולמוצר, פשוט לא קיימת אפשרות אחרת לייצר תוצאות בעולם השיווק בכלל ובתחום שלנו בפרט !

2. בתעשייה שלנו לומדים תוך כדי תנועה.
בהרגלים הישנים שלנו , אנו קודם כל נגררים לכיוון של לשבת וללמוד. שיווק רשתי מדבר על
למידה תוך כדי עשייה. מקצוענות בתחום שלנו היא פרקטית ונרכשת רק עם ניסיון אמיתי בשטח.
כל עוד לא כיתת רגליך בפגישות, חשיפות, שיווק, וכדומה... סביר להניח שאין תוצאות.

טעות מספר שלוש : ניסיון לשכנע ולמכור

הטעות הנפוצה ביותר, לחדשים בתחום אך גם לותיקים רבים !!!

עד כמה אתם אוהבים שמוכרים לכם ע"י שכנוע מאסיבי והפעלת לחץ מתון תוך כדי.

נסו להיזכר בפעם האחרונה שהייתם בחנות בגדים והמוכרת "הציקה" לכם. אולי נתקלתם בסוכן כזה או אחר "שהתיישב" עליכם במטרה שתקנו.
ישנן עוד אלף דוגמאות אחרות, וזו הסיבה העיקרית בגינה אנשים סולדים בד"כ מאנשי מכירות. הם תמיד מזכירים לנו שיש לנו דברים בבית אותם בכלל לא רצינו לקנות , אלא משהוא הצליח לשכנע אותנו בזה

כשאיש מכירות מן הסוג הישן מנסה למכור לך משהו, השיחה נשמעת כאילו אסקימוסי קונה קרח, או בחור קרח קונה מסרק ועוד כהנה וכהנה משפטים שעדיין אני שומע אצל אנשי מכירות מן הסוג הישן.
שורש המילה לשכנע (כ.נ.ע ) מגיעה מן הרצון להכניע מישהו לעשות משהו בניגוד לרצונו, מתי בפעם האחרונה נכנעתם ומה הייתה התחושה ? .

אנשי מכירות מן הסוג החדש מבינים כי הם באים בכדי לתת מענה לצורך מסוים, הם מחפשים את הפתרון הנכון ללקוח שלהם במוצר או בשרות שהם מספקים, ומחפשים לתת ערך מוסף אמיתי ללקוחותיהם.

לכל מי שעדיין לא קרא את הספר "אמנות המכירה הטבעית" של מייקל אוליבר,רוצו לחנות הספרים הקרובה. ראו בשורות אלו המלצה חמה. זהו ספר חובה לכל המרשתים באשר הם !
אני נכחתי בסדנא של האיש ומאז המכירות נהיו קלות, נעימות, ועימם כמובן עלו אחוזי הצרוף בעסק !

ובכן לגישה שלנו יש אפקט מכריע בעניין !

והגישה היא : תנו לאנשים להסביר לכם מדוע הם טובים לעסק ?

ובכן אז כיצד עושים זאת ? תופים בבקשה...

התשובה היא : שואלים שאלות ומבררים האם המועמד שלכם מוכן ?

תפקידנו הוא : לסווג את המועמדים שלנו ולבדוק מי מתאים ומוכן לשינוי כרגע, זהו הדבר היחידי אותו אנו נדרשים לעשות.
כל השאר יעשו הכלים שברשותנו ( אתרי אינטרנט, הדרכות ומצגות, שיחות ועידה, סמינרים ועוד...)
במידה ואתם נגררים לוויכוח או לשכנוע כנראה שאתם עושים משהו לא טוב !
תנו לאנשים לקנות, אל תמכרו. זה מה שעושים המרשתים הגדולים. הם יודעים כיצד למגנט אליהם את המועמדים שמחפשים שינוי ועכשיו !!!

בסרטון שצירפתי לכם הפעם, ישנה הדרכה של מרשת שמצרף כ15-20 איש בחודש לרשת שלו ומלמד כיצד לעשות זאת, כשאתם צופים רשמו לפניכם את הטיפים שהוא נותן, הבחור מדהים ומספק תוצאות !

http://asaf.blackbeltrecruiting.com

אז שיהיה יום מקסים...
ועד למייל הבא המון בהצלחה...

נ.ב
אם אתם רוצים לשלוח לי שאלה, אתגר בו נתקלתם, או סיפור הצלחה אישי שלכם
אשמח לקבל ולענות במייל asafmmm@gmail.com


שלכם ובשבילכם , אסף
" כל האמת על כיצד לרשת"

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.